Namaste!

Címkék: india káosz delhi eeee

2013.02.25. 20:09

"Gyere hazaidőben, be kell pakolni, hol van a passport, miért hagytad ott, oltások rendben, ne a globalizált gatyát pakold, másikat se mert megköveznek, vigyázz a pénztárcádra, nagykövetség tudod merre, ne egyél az utcáról, melyik hotel, a félig tiszta, nem láttad a féreghajtót?"

lifewest.jpg
Imígyen indulván el Moszkván keresztül a világ másik végére, érkeztem meg India 18 milliós fővárosába valamikor hajnaltált. A kétszer ötsávos autópályán a fekvőrendőrök tengerén keresztül döcögve, (a buckák célja természetesen az, hogy ne menj túl gyorsan mert még elüthetsz valakit, ne adj isten még egy tehenet is) az egy órás út alatt már egy igen érdekes dologgal találkoztam. Ugyanis az út közepén lerobbant egy markológép és ez a kivilágítatlan autópályán igen nagy balesetveszélyt jelentett. Na vajon hogyan oldják meg ezt a problémát errefelé?
Kiküldtek legalább 15 (!) munkást hajnali félötkor láthatósági mellénnyel felajzva, azzal a céllal, hogy állják körbe a markolót amíg a probléma meg nem oldódik... So this is India...

A helyszín Noida, Delhi perifériáján lévő negyed/város, melyet egy az egyben multinacionális cégek húztak fel a gyáraik mellé boltokkal utakkal mindennel együtt.(Figyelsz Krissz? :) Itt van a Metro Hospital & Heart Institute nevű kórház is a 12-es szektorban, mint gyakorlatom helyszíne.A kórháztól 1 percre lakom.
Egy hétig a Royal Palace Hotel "Deluxe" titulussal ellátott szobájában éltem, melynek egy igen érdekes jellegzetessége az volt, hogy nem volt rajta ablak, cserébe viszont a klíma másik vége a "hotel" konyhájába nyílt így mindig tudtam mit eszek reggel. Itteni családom az egyéb állatfajták csoportjába tartozik, nem hiányozhat az épületből sem az egerek sem a csótányok mozgalmas élete, hiába sikál a személyzet orrba-szájba. Az elején még én is próbálkoztam "nyugatiasabbá" varázsolni a helyszínt: ágyneműcsere, budisika, WC-papír vadászat indult. Aztán a 4. nap után, (miután jobban megismertem a környéket) hazaérve tényleg éreztem, hogy az én szobám tényleg originált "deluxe" kategória.

Innen költöztem el egy olcsóbb de jóval több extrával felszerelt szállásomra. Az olcsó ár oka, hogy előreküldtek nekem egy kórházi dolgozót, aki természetesen alkudozás közben nem említette, hogy a szobába fehér ember költözik így nem kellett dupla árat fizetnem.

Pár extra az összehasonlítás kedvéért:
- 0-24 órás vízellátás
- Saját generátor áramszünet esetére. (Mely naponta kétszer-háromszor azért előfordul. Electricité:Eternité...)
- Garantált melegvíz reggel 8 és 10 óra között.
- TV (az persze mindenhol fullhádé, még a leglepukkantabb helyen is. Bollywoodhoz tényleg kell a nagy felbontás.)

Az utca megunhatatlan egy nyugati számára. Élő káosz, utcai sütödékkel, össze-vissza rohangáló és egyfolytában dudáló 1 és 60 év közötti járművekkel, hangoskodó alkudozó emberekkel, kik néha leülnek egy székre a buszmegálló mellé, hogy az ott álldogáló borbély megborotválja őket. Tehenek, riksák, közlekedő buszról fel-le ugráló helyiek, széplányok színes száriba (helyi viselet) öltözve. (Az embernek néha azaz érzése, hogy a káosz-élet és a rend-halál két elválaszthatatlan tényező.) Természetesen az utcához tartozik még a bazi nagy por, a sok szemét és a random szarszag is.

Első körre ennyit, próbálom tematizálni a bejegyzéseket, ezért nem írok le egyből mindent.

Addig is Phir milenge!  (Még találkozunk/Viszlát)

Ui.: Elnézést a sok helyesírási és stilisztikai hibáért, most hadd ne kelljen már ezzel szarakodnom. :)

Uui.: A következő post a helyi egészségügyről szól. Ehhez egy tanács: Azon kollégák akik még bíznak a magyar egészségügy dicsőséges felemelkedésében, tekintsenek el a következő iromány elolvasásától mert sajnos nagyon el fognak keseredni...

A bejegyzés trackback címe:

https://controlaltdelhi.blog.hu/api/trackback/id/tr725105201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiss the cook 2013.03.06. 13:23:39

Ohhooo,remek,remek!már-már azt hittem,idő előtt tűntél el észak-Indiában vagy álltál be jóginak;-) tehát szépen indult a trip,luxuslak,etc.,zsír!az EÜ-posztnák jobban - végre hadd örüljek hogy nekem itt nagyon is jó - már csak a gasztroposztokat várom jobban!na megyek mert beteg jött...

Sickboy 2013.03.06. 17:02:30

"...próbálkoztam "nyugatiasabbá" varázsolni a helyszínt: ágyneműcsere, budisika, WC-papír vadászat indult."
Nem értelek. Nyugaton keletiesen élsz, míg keleten nyugatiasan? Hát hol itt a ráció? Bár örülök ennek a fejleménynek, mert a bukik gigantikusan magas oddsa ellenére halovány reményként csillan fel visszatérése lehetősége. (Őszintén megvallva én is a kinnt ragadásodra fogadtam a biztos pénz reményében) Indokolatlanul sok bejegyzést még, még, még! Pl.: mennyit látsz a kasztrendszerből?
Vigyázz magadra, Szárászwati Istennő kísérjen utadon! :)
N.C.
süti beállítások módosítása